SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri bağırsakin ciddi olan bu iki fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz harisgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı sorunlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Başkaca SEM çalışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak bağırsakin yapılan çalışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı az buçuk henüz harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir öteki önemli ayırt da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çalışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik temizışı esenlar.
Bu iki fehva, bağırsakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise garaz henüz ticari başüstüneğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çalışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece iki fehva arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz düzgün evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.