Kişinin yasevimliığı toplum içre kıymeti olan , kudret, hareket ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı bünyelabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin ammaçlarına reva ) bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakarak;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğanlayıştirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler derunin birdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak bileğanlayışebilir, fakat sürecin doğbeyı bileğanlayışmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birşunca filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dayalı farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğanlayışikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim, insan derunin dirim boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere reva olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim merkezleri kabilinden mekânlarda verilen eğitim formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim olgunlaşmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belirli bir plan ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise kendiliğinden vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir dizge olarak ele düzenındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Kaynak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; meslek içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, izin, test skorları kabilinden matlup davranış bileğanlayışiklikleridir.